RETOURZENDINGEN- EN KLACHTENAFHANDELING

Het is altijd vervelend wanneer een product toch niet helemaal aan je verwachtingen voldoet.

Bij DEENS.NL kun je om deze reden het ontvangen product zonder opgaaf van reden binnen 14 dagen retourneren. In wettelijke termen heet dat ‘bedenktijd’. De bedenktijd gaat in op de dag nadat je het product hebt ontvangen. Dit uiteraard helemaal volgens de laatste wettelijke regelgeving welke op 13 juni 2014 van kracht is geworden. De spullen moeten voor zover dit mogelijk is in de originele verpakking, voorzien van de originele labels en uiteraard ongebruikt geretourneerd te worden.

LET OP: alleen wanneer er sprake is van wanprestatie van onze zijde, dan wel wanneer het een productiefout betreft, zullen wij de kosten van de retourzending voor onze rekening nemen en je via het ticketsysteem (zie toelichting hieronder) laten weten hoe retourzending verder in zijn werking gaat. Heb je als gast je bestelling geplaatst? scroll dan door naar de laatste alinea.

Handelswijze en voorwaarden reguliere retourzendingen : 

- Meld de retourmelding of klacht aan via de website.

Je komt hier door in te loggen en op 'mijn account' te klikken.

In het menu links klik je vervolgens op 'Mijn bestellingen'. Selecteer de bestelling waarvan je iets wilt retourneren. en klik onderaan op de button 'artikelen retourneren'. Geef per artikelregel aan hoeveel stuks je terug wilt sturen.

Vul de keuzevelden in en stuur ons wanneer nodig nog een begeleidende tekst. Wij zullen het ontvangst van jouw retourmelding dan aan je bevestigen per e-mail.

Je retourpakket:

- Sluit bij voorkeur een kopie pakbon in bij de retourzending.

- Breng je retourpakket naar het dichtstbijzijnde PostNL afgiftepunt

- Het voor u dichtstbijzijnde PostNL afgiftepunt is hier te vinden.

Belgische klanten vragen wij vriendelijk contact met onze klantenservice op te nemen om samen tot de beste oplossing te komen voor retournering.

  - Zorg voor voldoende frankering van het pakket (kosten voor retourzending zijn bij DEENS.NL voor rekening van de koper, tenzij er sprake is van wanprestatie van onze zijde). Je krijgt bij het inleveren van het pakket een ontvangst bon waarop een track en trace code staat vermeld.
Bewaar deze bon goed tot je een ontvangstmelding van ons krijgt.

- Wanneer het product in goede staat retour in ontvangst is genomen, ontvangen wij op kantoor melding vanuit het magazijn (retourzendingen worden steeds op donderdag verwerkt) waarna het aankoopbedrag van het artikel terug gestort wordt op de rekening vanwaar wij de betaling hebben mogen ontvangen. Je ontvangt hiervan een bevestiging per e-mail. Het kan tot 2 werkdagen duren voordat je het bijgeschreven bedrag daadwerkelijk op je rekeningoverzicht ziet verschijnen.

- Wanneer de retourzending niet is aangemeld via de website en er geen kopie pakbon aangetroffen wordt bij de retour gezonden spullen, kan de administratieve verwerking aanzienlijke vertraging oploopt. Reguliere retourzendingen waarvan de verzendkosten niet zijn betaald worden geweigerd.

Handelswijze retourzending bij een bijzondere oorzaak als defect of verkeerd artikel:

DEENS accepteert de wetgeving van het consumentenrecht terzake Kopen op Afstand. Dit geheel volgens de laatste wettelijke regelgeving. De huidige wetgeving is ingegaan op 13 juni 2014. Retourverzendkosten zijn behoudens wanprestatie onzerzijds voor rekening van de koper.

Met nadruk melden wij dat wanneer u een beschadigd of onjuist artikel ontvangt u dit binnen 24 uur na ontvangst (per email via info@deens.nl ) bij ons dient te melden via het ticketsysteem op de website. Aan de hand hiervan komen wij met een passende oplossing. Wanneer retournering noodzakelijk is, zal onze afdeling klantenservice een retouretiket naar je mailen zodat er zonder extra kosten voor de klant kan worden verzonden. Dit etiket kan uitgeprint worden en op het pakket bevestigd worden. Je brengt vervolgens je pakket naar het dichtstbijzijnde POSTNL afgiftepunt in NL en laat hier de barcode scannen. De kosten van deze zending komen automatisch op onze doorlopende rekening bij DPD, dus je hoeft ter plaatse NIETS te betalen. Je krijgt een afgiftebewijs mee met track en trace code. Bewaar dit goed totdat het ontvangst van de retourzending is gemeld. Wij streven er steeds naar om ook in uw geval met een snelle en passende oplossing te komen.

Retouradres goederen:

DEENS kleurrijk wonen v.o.f. - Pottenbakkerstraat 9 - 4871 EP - ETTEN-LEUR

Retourzending voor een gastaccount:

Meldt jouw retour aan via klantenservice@deens.nl. Vermeld naam, ordernummer en de artikelen die je wilt retourneren. Verpak de goederen dusdanig dat ze goed beschermd zijn voor retourtransport en gebruik hierbij de originele verpakking (indien mogelijk). Sluit een kopiepakbon in OF indien niet voorhanden een briefje met de naam waarop de bestelling is geplaatst + het ORDERNUMMER.

Verstuur het pakket naar bovenstaand adres. Wij bevestigen de ontvangst van het pakket zodra dit gearriveerd is. Indien van toepassing zullen wij ook de bevestiging van refund van het aankoopbedrag meesturen.


  • |Persoonlijk en betrouwbaar
  • |Geen verzendkosten vanaf 50 euro in NL *
Powered by Lightspeed - Design en realisatie: Yellowlab